Η μετατροπή των υλικών σε ενέργεια και δύναμη είναι μια λειτουργία καθαρά εσωτερική στον φυσικό κόσμο (κανένα φυτό και κανένα δέντρο δεν ακούγεται όταν αναπτύσσεται, όπως και όλοι οι ζωντανοί οργανισμοί), αλλά και σε πολλές άλλες λειτουργίες στον σύγχρονο κόσμο. Όλα συντελούνται αθόρυβα στο εσωτερικό και εμείς παρακολουθούμε μόνον την εξωτερική μεταβολή, χωρίς να ξέρουμε στην πραγματικότητα όλη την εσωτερική διαδικασία που συντελείται μέσα στον ζωντανό οργανισμό.
Και η καλή λειτουργία του εσωτερικού μας κόσμου, των σκέψεων και των συναισθημάτων, είναι ο καλύτερος εγγυητής μιας ομαλής παραγωγής ενέργειας και δύναμης, απαραίτητα δεδομένα στην καθημερινή μας ζωή. Για τον λόγο αυτό και ο Χριστός δεν επικέντρωσε την διδασκαλία του μόνο στα εξωτερικά φαινόμενα και στις πράξεις των αρχόντων αλλά και των απλών ανθρώπων της εποχής του, τα οποία όλοι τα έβλεπαν αλλά, φυσικά, δεν μπορούσαν και να τα αλλάξουν. Ο Χριστός προχώρησε και στον εσωτερικό μας άνθρωπο με παραδείγματα από τον φυσικό κόσμο, ώστε να υπάρχει μια βάση κατανόησης της λειτουργίας της ζωής μας χωρίς αυτή η βάση να μπορεί να αμφισβητηθεί από κανένα λογικό άνθρωπο.
Μάλιστα εξήγησε ότι η καθαρότητα της σκέψης και των συναισθημάτων, ο κόσμος της καρδιάς όπως έλεγε, είναι η ελεγχόμενη βάση κάθε λογικού ανθρώπου. Διότι πρόκειται για τον ατομικό εσωτερικό μας άνθρωπο, στον οποίο κανείς δεν μπορεί να επέμβει χωρίς την δική μας θέληση και συγκατάθεση. Κανείς δεν μπορεί να ελέγξει τις σκέψεις και τα συναισθήματα του άλλου, αν και μπορεί, βεβαίως, να παρακολουθήσει την εξωτερική του συμπεριφορά και να κάνει της δικές του εκτιμήσεις για το τί μπορεί να έχει σκεφτεί ο άλλος άνθρωπος.
Η υποκρισία, τομέας στον οποίο επέμεινε την εποχή εκείνη ο Χριστός, καλλιεργείται μέσα στον άνθρωπο, αλλά εμείς την διακρίνουμε στην τελική της φάση, όταν δηλαδή ο άλλος ή εμείς οι ίδιοι κάνουμε πράξεις με υποκριτικό, δηλαδή μη αληθή τρόπο. Ο δόλος είναι μια άλλη πλευρά του μη αληθούς κόσμου, διότι μηχανεύεται κακά για τον άλλον, χωρίς ο ενδιαφερόμενος να υποπτεύεται αυτή την εσωτερική λειτουργία του αντιπάλου του.
Και, φυσικά, όλα αυτά και μυριάδες άλλα ζητήματα μικρά ή μεγάλα, καλλιεργούνται μέσα μας, στον εσωτερικό ψυχικό μας κόσμο, και, εάν θέλουμε να βελτιώσουμε την ατομική μας δύναμη με την παροχή περισσότερων και καλύτερων υλικών παραγωγής ενέργειας μέσα μας, θα πρέπει να ξεκινήσουμε από αυτή την καλλιέργεια, προκειμένου σε βάθος χρόνου να επέλθει μια ισορροπία μεταξύ της αλήθειας και των δικών θέσεων και πράξεων.
Το ψεύδος και η απάτη δεν καλλιεργούνται στους κήπους, αλλά καλλιεργούνται μέσα μας και αργότερα οι άλλοι βλέπουν τα αποτελέσματα, θετικά ή αρνητικά. Διότι ό,τι σπέρνει ο άνθρωπος αυτό και θα θερίσει.