Σε ένα ταξίδι η διαδρομή δεν διαρκεί μόνον μια στιγμή, αλλά μπορεί να διαρκεί μέρες, χρόνια ή και επ’ αόριστον. Εξαρτάται λοιπόν πού θέλει κάποιος να πάει, και ανάλογα γίνονται και οι προετοιμασίες. Και, αν μεν πρόκειται για ταξίδι πάνω στη γη, τότε τα στοιχεία της προετοιμασίας είναι κατανοητά.
Δεν είναι όμως κατανοητή η προετοιμασία για ένα ταξίδι, στο οποίο δεν γνωρίζεις ούτε τον στόχο ούτε τις απαραίτητες προετοιμασίες, προκειμένου να φτάσεις με ασφάλεια και με περίσσευμα αποθεμάτων. Και αυτό όλοι καταλαβαίνουμε ότι είναι το άριστον.
Διότι ένα κακό ταξίδι με στερήσεις και αμφιβολίες δεν μπορεί να είναι το πιο καλό μας ταξίδι. Αντίθετα, όταν κάποιος έχει αποθέματα, τότε και το ταξίδι δεν είναι δυσάρεστο και η επίτευξη του στόχου έχει πιθανότητες να μην αποτύχει.
Αυτό ακριβώς ήθελε ο Χριστός με την μακρά περίοδο της διδασκαλίας του να καταθέσει ως απόθεμα στην φαρέτρα των επιλογών μας καθημερινά.
Όπως, δηλαδή, κάνουμε τα πάντα που μπορούμε να κάνουμε, προκειμένου να πετύχουμε ένα στόχο μας στην καθημερινότητα, αντίστοιχα πρέπει να κάνουμε τα πάντα για ένα στόχο, ο οποίος δεν έχει σχέση μόνον με την καθημερινότητα, αλλά περιλαμβάνει και την προοπτική της αιωνιότητας.
Μάλιστα, ο Χριστός θέλησε να εξηγήσει την ανάγκη της απαγκίστρωσης από την λανθασμένη – πολλές φορές – εκτίμησή μας για την αξία και των τυπικών της παραδόσεως, προκειμένου να αντιμετωπίσουμε εμείς την πραγματικότητα των καθημερινών μας επιλογών με βάση την δική του διδασκαλία και προοπτική της ανάστασης και της αιωνιότητας.
Θέτοντας ως προϋπόθεση την υπερνίκηση της αδράνειας που μας διακατέχει όλους, καθώς επαναπαυόμαστε στις νίκες των λαμπρών – κατά τα άλλα – παραδειγμάτων του παρελθόντος, μας υποβάλλει την αίσθηση της προσωπικής ευθύνης των δικών μας επιλογών και αποφάσεων με βάση την κοινή λογική αλλά και την δική του διδασκαλία.
Η διδασκαλία του Χριστού δεν είναι αποκομμένη από την λογική και την σύγχρονη κάθε φορά επικαιρότητα, αλλά μας τροφοδοτεί με την αναγκαία σοφία και σύνεση, προκειμένου καθένας να μην εθελοτυφλεί, αλλά να εργάζεται την αλήθεια.