Η γνώση και η επίγνωση των πραγμάτων που μας περιβάλλουν έρχεται μέσα από την γνωριμία, δηλαδή την πρώτη επαφή, αλλά και την συνέχιση των επαφών, η οποία μπορεί να διαρκέσει για πάντα, εάν αυτή η γνωριμία έχει ενδιαφέρον και πεδίο εξερεύνησης και από τις δύο πλευρές των ενδιαφερομένων. Διότι είναι μεν απαραίτητη και πολύτιμη η πρώτη επαφή, αλλά αποτελέσματα δεν έρχονται εάν η πρώτη επαφή δεν συνεχίζεται με βαθύτερη κατανόηση και επίγνωση του αληθούς περιεχομένου και των δύο πλευρών.
Χωρίς ποτέ να υποτιμάται η πρώτη εικόνα από μια επαφή, ο τρόπος που επικοινωνούμε και μαθαίνουμε τον άλλον, δεν μπορεί να περιοριστεί μόνο στην εξωτερική εικόνα – εσωτερικές εικόνες δεν υπάρχουν ακόμη! – αλλά θα πρέπει να αρχίσει και μια βαθύτερη επικοινωνία μέσω του λόγου – προφορικού, γραπτού ή νοηματικού – και των πράξεων, προκειμένου να αποκαλυφθεί σταδιακά και το ουσιαστικό περιεχόμενο των δύο προσώπων που ενδιαφέρονται να γνωριστούν περισσότερο.
Διότι, κάθε πρόσωπο δεν είναι μόνο εξωτερική εικόνα, αλλά έχει και περιεχόμενο, το οποίο αποτελεί και την ουσία του. Με λίγα λόγια, η εξωτερική εικόνα είναι πολύτιμη αλλά παραμένει ανεπαρκής, μέχρις ότου προχωρήσει και η εσωτερική γνωριμία, δηλαδή του περιεχομένου. Χωρίς αυτή την εξέλιξη, η γνωριμία μένει στην θεωρία και κανένα πρακτικό και ουσιαστικό αποτέλεσμα δεν μπορεί να προκύψει και για τις δύο πλευρές.
Για τον λόγο αυτό και ο Χριστός εξήγησε ότι όσοι ενδιαφέρονται πραγματικά για την επικοινωνία με τον δημιουργό τους, θα πρέπει να προχωρήσουν από την αναζήτηση στην κατανόηση, και στην βαθύτερη γνωριμία και αντίληψη του πνεύματος του λόγου και της ουσίας των έργων του δημιουργού, προκειμένου η πίστη τους και η βεβαιότητα της αλήθειας να μην είναι μόνο διανοητική και να στηρίζεται σε εικόνες εξωτερικής μόνο εμφάνισης, αλλά να έχει αποδείξεις τόσο από την πληροφορία του λόγου, όσο και από τα αποτελέσματα των έργων του, τα οποία είναι μεν ορατά, αλλά δεν είναι – κατά κανόνα = ορθά κατανοητά, αφού εμείς ως άνθρωποι βλέπουμε μόνο τμήματα του δικού του έργου, χωρίς να μπορούμε να έχουμε ολοκληρωμένη την εικόνα του αρχικού σχεδίου το οποίο και εφαρμόζεται διαχρονικά και εξελικτικά στην διάρκεια του αιώνιου χρόνου. Κατά μέρος, λοιπόν, γνωρίζουμε, και ο μόνος τρόπος να μειώνουμε την άγνοιά μας είναι η συνεχής ενημέρωση, κατανόηση και αποκάλυψη των έργων του δημιουργού που σχετίζονται με το δικό μας ανθρώπινο όριο συμφέροντος, αφήνοντας ανοιχτό το μέλλον για περισσότερη γνωριμία με τον ίδιο τον δημιουργό.