Η εξοικείωση είναι δίκοπο μαχαίρι. Από την μια μπορεί να διευκολύνει, και από την άλλη μπορεί να καταστρέψει. Διευκολύνει αν θέλουμε να γνωρίσουμε κάτι βαθύτερα, καταστρέφει αν θεωρήσουμε την οικειότητα ως μέσον επαρκούς γνωριμίας και δεν θελήσουμε να προχωρήσουμε βαθύτερα. Και στα ζητήματα της πίστης αυτό έχει εξαιρετική σημασία, διότι η γνωριμία, η εξοικείωση με κάτι, πρέπει να συνοδευτεί από βαθύτερο ενδιαφέρον και αναζήτηση. Σε διαφορετική περίπτωση η γνωριμία μένει στην επιφάνεια, δεν υπάρχει καλλιέργεια ενδιαφερόντων και, ενώ η ορθή πορεία είναι από το καλό στο καλύτερο και από το μέγα στο μείζον, εμείς ικανοποιούμαστε με την υφιστάμενη γνωριμία και σύντομα κάθε πρόοδος, κάθε πρόκληση για νέα βήματα, πέφτει στο κενό με την ικανοποίηση ότι εγώ τα ξέρω και δεν χρειάζεται να μάθω κάτι νέο. Οι Έλληνες γνωρίζουμε το Χριστό ως όνομα και ως μορφή από τις απεικονίσεις της Εκκλησίας. Δεν γνωρίζουμε όμως επαρκώς την διδασκαλία του Χριστού και κυρίως δεν ενδιαφερόμαστε να εκπαιδευτούμε στην ακοή και εφαρμογή της διδασκαλίας, με αποτέλεσμα να χάνουμε μεγάλο κεφάλαιο από τις δωρεές του Θεού. Στην τελευταία μάλιστα περίπτωση όχι μόνο χάνουμε, αλλά σταδιακά βυθίζουμε τους εαυτούς μας στην κολυμβήθρα της ολιγοπιστίας και τελικά της απιστίας με ατομική στέρηση και απώλειες όχι μόνο υλικών αλλά και άφθαρτων αγαθών.