Όπως δηλώνει και η λέξη – υπο – δομές, πρόκειται για ό,τι προηγείται μιας κατασκευής, δηλαδή αυτό που προηγείται, και πάνω στο οποίο στηρίζεται αργότερα ολόκληρη η οικοδομή.
Και φυσικά το θέμα δεν είναι τα σπίτια και οι πολυκατοικίες, αλλά η αλληλουχία των θεμάτων που τοποθετούνται μέσα στην συνείδησή μας κατά την διάρκεια του βίου μας. Διότι αυτό που μπαίνει στο οικοδόμημα της συνείδησής μας, αυτό θα βλαστήσει αργότερα και θα φέρει τους καρπούς του, θετικούς ή καταστρεπτικούς.
Αυτός είναι και ο λόγος που ο ίδιος ο Χριστός, ακολουθώντας την περιγραφή του πρώτου κεφαλαίου της Γενέσεως, τοποθέτησε τις εξελίξεις με βάση την έννοια των υποδομών: υπάρχουν θεμελιώδη, υπάρχουν και επόμενα και μεθεπόμενα στάδια της διδασκαλίας, και καθένας καλείται να ακολουθήσει αυτόν τον κανόνα.
Πρώτα είναι η πίστη, η ζώσα πίστη, η πίστη που μεγαλώνει με την πάροδο του χρόνου, και από νηπιακή και φοβισμένη γίνεται ώριμη και γενναία. Η πίστη που τρέφεται με τους λόγους της πίστης και όχι με σκύβαλα. Η πίστη που έχει ορίζοντες και δεν είναι αποκλεισμένη από τους παλιότερους στοχασμούς. Η πίστη που φέρνει καρπούς ψυχικής υγείας, μακροβιότητας και αιωνιότητας.
Η πίστη που μεγαλώνει και πάνω της μπορεί να εγερθούν οικοδομές καθημερινότητας και προοπτικές αιωνιότητας. Η πίστη που μπορεί να χωρέσει τους εχθρούς αλλά και τους φίλους. Η πίστη που ψάχνει το ζωντανό νερό και ξεδιψά από το καύμα της καθημερινής αγχώδους ζωής μας. Η πίστη που πάνω της μπορεί να στηριχθούν με ασφάλεια η αρετή και η τόλμη, η γνώση και η εγκράτεια στην καθημερινότητα, η υπομονή και η συνετή αναζήτηση του ίδιου του δημιουργού της ζωής και του σύμπαντος.
Η πίστη που δεν γνωρίζει σύνορα, αλλά λειτουργεί σε όλα τα μήκη και τα πλάτη όλης της γης, και έχει την δύναμη να δει το μέλλον και τα μη ορατά, ζώντας σήμερα την ελπίδα του μέλλοντος.
Η πίστη είναι το εφόδιο του δημιουργού στην ατομική μας συνείδηση, για να αναζητούμε εκείνον, ξεπερνώντας καθημερινά όσα εμφανίζονται ως εμπόδια στην πορεία και την προοπτική της αιωνιότητας.
Η ασφάλεια των υποδομών εγγυάται και την ασφάλεια της οικοδομής. Η ασφάλεια της πίστης μας, όταν στηρίζεται στις οδηγίες του δημιουργού, εγγυάται και την ασφάλεια του προσωπικού μας οικοδομήματος, το οποίο μπορεί να λειτουργεί μέσα στην συνείδηση της καθημερινής μας ζωής, αλλά πάντοτε με την προοπτική της ανάπτυξης, πάντοτε με την προοπτική του μέλλοντος, εγγύς, απωτέρου και αιωνίου, όπως τα εξήγησε ο ίδιος ο Χριστός.