Πολλές φορές η προσπάθειά μας να κατακτήσουμε κάτι μάς βάζει σε μπελάδες. Διότι και άλλοι θέλουν το ίδιο αντικείμενο, ή μπορεί να μην ξέρουν το αντικείμενο, αλλά απλά να μισούν την δική μας προσπάθεια για κατάκτηση, και φέρνουν εμπόδια ή δυσκολεύουν μέ κάθε τρόπο, – πολλές φορές και παράνομο – την δική μας προσπάθεια.
Και εάν μεν αφορά κάτι που τους ανήκει, θα πρόκειται για φυσιολογική αντίδραση. Εάν όμως δεν τους ανήκει, αλλά απλά υπάρχει ο φθόνος για την δική μας προσπάθεια, τότε απαιτείται ειδικός χειρισμός, διότι αυτή η εμπλοκή μπορεί να φέρει σοβαρά προβλήματα στην δική μας προσπάθεια. Και είναι φυσικό, όταν υπάρχουν ανεξήγητα εμπόδια από τρίτους στην δική μου προσπάθεια, να εγείρονται ερωτήματα για την αρνητική στάση των άλλων, αφού το θέμα δεν θίγει δικά τους υφιστάμενα συμφέροντα.
Και αυτό αποτελεί ένα μεγάλο κεφάλαιο της ατομικής μας καθημερινότητας. Διότι θα πρόκειται για ένα θέμα που είναι κάτι πολύ ουσιαστικό, και εγείρει αντιδράσεις από κάποιους που φαινομενικά δεν έχουν κανένα λόγο να παρεμβαίνουν. Τότε το θέμα παραπέμπει σε αόρατο, δηλαδή μη εξηγήσιμο λόγο, και το άτομο θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικό στις προσπάθειές του για να κατακτήσει εκείνο που κρίνει ότι θα είναι ωφέλιμο για τον ίδιο ή και κάποιους άλλους, ενώ δεν ζημιώνεται κανείς φαινομενικά για να έχει λόγους αντίδρασης.
Και στην περίπτωση αυτή, όταν δηλαδή ο ενδιαφερόμενος να κατακτήσει κάτι ωφέλιμο συναντά αδικαιολόγητες αντιδράσεις, θα πρέπει να προσφύγει σε αναζητήσεις στον μη ορατό κόσμο, δηλαδή στην περιοχή της ψυχής του ατόμου. Διότι, η απουσία φαινομενικής δικαιολογίας για μια αντίδραση, πυροδοτεί στοχασμούς πολύ πέραν των φυσικών φαινομένων, και παραπέμπει σε κόσμο σκοτεινών ενεργειών μίσους, το οποίο δεν στηρίζεται σε συμφέρον οικονομικό ή κοινωνικό, αλλά σε αβυσσαλέες προοπτικές κακίας και μισαλλοδοξίας, περιοχές που καλύπτονται από σκοτεινές και άνομες ενέργειες για αλλότριους και ανεξήγητους από την κοινή λογική σκοπούς.
Στην περίπτωση λοιπόν αυτή, το αντικείμενο της κατάκτησης ανήκει σε άλλη σφαίρα κοινής ωφέλειας, και ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να εξοπλιστεί με γνώση και εμπειρία από αυτή την σφαίρα του μη ορατού κόσμου, όχι μόνο εκείνου που όλοι κατανοούμε ότι υπάρχει μέσα μας, αλλά και εκείνου που λειτουργεί στο παρασκήνιο και εξυπηρετεί ανομολόγητους σκοπούς. Στην σφαίρα αυτή ανήκει το μίσος για την επιτυχία του άλλου, και αυτό είναι πολύ σοβαρό στοιχείο. Διότι το μίσος δεν έχει συγκεκριμένο σημείο του σώματος για να το εντοπίσουμε – εάν μάς αφορά προσωπικά – αλλά σχετίζεται με μακροχρόνια σχέδια παράνομων και επιζήμιων σκοπών που δύσκολα ανιχνεύονται στην ορατή επιφάνεια της κοινής λογικής.
Τότε θα πρόκειται για ουσιαστικό ζήτημα που θίγει αλλότρια μεγάλα συμφέροντα που υπερβαίνουν την εξουσία του χρήματος και της καθημερινής πολιτικής εξουσίας, άρα θα πρόκειται για μεγάλο θέμα που αφορά μεγαλύτερο τμήμα της ανθρώπινης κοινωνίας του παρόντος κόσμου, και το άτομο που ενδιαφέρεται για μια τέτοια κατάκτηση θα πρέπει να θωρακιστεί και να εξοπλιστεί με υπομονή, μέχρι και το ίδιο το άτομο να καταλάβει τα τεκταινόμενα στους σκοτεινούς διαδρόμους του ανεξήγητου μίσους.
Θα πρόκειται για μίσος που εγγίζει τα όρια του φάσματος εκτός των απλών ανθρωπίνων συμφερόντων, και προσεγγίζει συμφέροντα μεγάλης και διαχρονικής σημασίας. Και ο Χριστός εξήγησε ότι αυτό είναι μια μεγάλη προοπτική κατάκτησης: Όταν σε μισούν χωρίς να έχεις κάνει κάποιο κακό σε κάποιον άνθρωπο, αλλά προσπαθείς να πετύχεις κάτι που οι άλλοι απλά δεν το έχουν πετύχει, και ενεργούν με μίσος εναντίον σου για τις δικές σου προσπάθειες να πετύχεις τους δικούς σου στόχους χωρίς καμιά προφανή δικαιολογία, τότε αυτή είναι μια μεγάλη προσπάθεια, και αξίζει τον κόπο.