Το καινούριο πάντα αμφισβητείται από το παλιό. Το παλιό αντιστέκεται στο καινούριο, γιατί το θεωρεί εχθρό του, ενώ στην πραγματικότητα είναι έκφραση της ίδιας αλήθειας με σύγχρονο τρόπο. Έτσι αρχικά φαίνεται ένας διχασμός, αργότερα όμως είναι προφανής η γένεση ενός νέου, όπως και στην περίπτωση των ανθρώπων. Μπορεί βέβαια οι γονείς να έχουν συνείδηση της αξίας των παιδιών τους και να μην τα αντιστρατεύονται, όμως και στην περίπτωση των νέων ιδεών θα πρέπει να ισχύει το ίδιο. Αφού κάθε νέο έχει ως προϋπόθεση το παλιό, θα έπρεπε και για τις ιδέες οι παλιές να αναγνωρίζουν την αξία των νέων και να τους παραχωρούν τόπο. Αυτό ήταν και το ιστορικό λάθος των υπευθύνων της εποχής του Χριστού. Καταλάβαιναν την αξία του νέου, όμως η παράδοση ήταν το εύκολο και ασφαλές οχυρό και εύκολα μπορούσε να κρύψει κάποιος την γύμνια του πίσω από την αξία της τήρησης της παράδοσης, αν και είναι γνωστό ότι κανένας ποτέ ούτε γνωρίζει τι είναι το σύνολο της παράδοσης ούτε να την τηρήσει μπορεί, ακριβώς γιατί πρόκειται για τύπους που δημιουργήθηκαν σε άλλες εποχές, κάλυψαν ανάγκες της τότε εποχής, και φυσικά σήμερα είναι ασύμβατες με την πραγματικότητα. Το μίσος και ο φθόνος πίσω από το πρόσχημα της αναγκαιότητας της παράδοσης ήταν η πραγματική αιτία που οδήγησαν τον δάσκαλο στον σταυρό. Η πολεμική των υπευθύνων της εποχής του Χριστού δεν είχε κίνητρο την αλήθεια, αλλά είχε πρόσχημα τους τύπους και ουσία την χολή που έσταζε μέσα τους εναντίον της αλήθειας που είχε εκφράσει ο Χριστός, αλήθεια που στην πραγματικότητα εκτεινόταν πολύ πέρα από τα σύνορα του έθνους το οποίο υποτίθεται ότι υπηρετούσαν.