Η κατάκτηση πραγμάτων πέραν των καθημερινών αναγκών είναι ένα μείζον θέμα. Διότι, για μεν τα καθημερινά μαθαίνουμε από την οικογένεια και το σχολείο, αλλά και από την κοινωνία τον τρόπο που θα τα αποκτήσουμε και θα τα διακρατήσουμε όσο χρόνο μάς είναι απαραίτητα στην ατομική μας καθημερινότητα. Όσα όμως δεν περιλαμβάνονται στις καθημερινές μας ανάγκες, αλλά είναι θέματα σημαντικότερης αξίας και μακρότερου χρόνου, για αυτά απαιτούνται άλλου είδους εφόδια για την κατάκτησή τους.
Και πρώτα απ όλα οι στόχοι και οι σκοποί της κατάκτησης. Διότι ανάλογα με τους σκοπούς είναι και οι στόχοι. Και ανάλογα με την αναζητήσεις και τις επιθυμίες μας είναι και οι σκοποί, στους οποίους στοχεύουμε να κατακτήσουμε. Χωρίς στόχο και σκοπό, προφανώς δεν μπορεί να γίνει κανείς λόγος για καμία κατάκτηση. Και είναι γεγονός ότι όσα χρόνια είναι το άτομο στην νηπιακή και την νεανική ηλικία, οι στόχοι και οι σκοποί για τους οποίους κοπιάζει είναι μέσα στα φυσικά και καθημερινά πλαίσια.
Όταν όμως το άτομο ενηλικιωθεί, τότε τα καθημερινά πλαίσια καθορίζονται από το ίδιο το άτομο, και η υπέρβαση αυτών των πλαισίων είναι αποκλειστικό θέμα του ενδιαφερομένου ατόμου, ανεξάρτητα από γεωγραφική θέση ή εφόδια τα οποία διαθέτει. Διότι, τα σημαντικά θέματα δεν είναι μόνον εντός των γνωστών πλαισίων που όλοι γνωρίζουν, αλλά τα σημαντικότερα είναι εκτός αυτών των ορίων που έχει ορίσει η εκάστοτε κοινωνία, και καθένας που ενδιαφέρεται για την ατομική του ζωή, δεν λαμβάνει υπόψη του μόνο τα υφιστάμενα δεδομένα της κοινωνικής ζωής που ισχύουν στον τόπο και τον χρόνο που ζει, αλλά λαμβάνει υπόψη του και τα προσδοκώμενα, τα οποία δεν υπακούν πάντοτε στις συμβατικές εικόνες που είναι γνωστές σε όλους.
Αντίθετα, πολλές φορές οι προκλήσεις της ζωής μάς καλούν να υπερβούμε αυτές τις εικόνες, και να αναζητήσουμε πίσω από τις εικόνες, το βαθύτερο μήνυμα που αυτές μεταφέρουν και όχι μόνο τον τύπο και την έννοια, που καθένας μπορεί να καταλαβαίνει με την πρώτη ματιά. Διότι, συνήθως, όλες οι εικόνες έχουν και ένα περιεχόμενο, που πολλές φορές δεν είναι εύκολα ανιχνεύσιμο με την πρώτη ματιά, αλλά απαιτείται και δεύτερη και τρίτη και πολλές φορές και μερικές χιλιάδες ματιές για να αποκωδικοποιηθεί το περιεχόμενο και το μήνυμα μιας εικόνας, όπως συμβαίνει με την εικόνα πχ της Τζοκόντα που όλοι ξέρουμε.
Επομένως, η πρώτη επαφή του ατόμου με μια εξωτερική εικόνα δεν αποκαλύπτει και όλη την αναγκαία πληροφορία που εγώ ως άτομο έχω ανάγκη από το μήνυμά της. Αυτή ήταν και η μεγάλη αποτυχία της ανθρώπινης κοινωνίας διαχρονικά. Αρκεστήκαμε στην εξωτερική εικόνα και δεν μπήκαμε στον κόπο να αναζητήσουμε το μήνυμα που αυτή περιέχει, και είναι το ουσιαστικό ζητούμενο για κάθε δημιούργημα επί γης. Διότι, τα εξωτερικά σχήματα προμηνύουν το περιεχόμενο, αλλά δεν ταυτίζονται κατά την ουσία, η οποία παραμένει ως το αναγκαίο ζητούμενο, διότι αυτό θα φέρει την αλλαγή και την πληρότητα, και όχι μόνον η εξωτερική εικόνα που είναι αληθής μεν, αλλά δεν εξαντλεί και όλο το μήνυμα του περιεχομένου κατά την ανάγκη του χρήστη της εικόνας.
Και ο Χριστός τόνισε ότι είναι αναγκαίο να ερευνάτε και να παρατηρείτε τις φυσικές λειτουργίες των φυτών και των ζώων, οι οποίες δεν είναι μεν ορατές δια γυμνού οφθαλμού, αλλά αυτές οι λειτουργίες καθορίζουν την ζωή, και θα είναι πολύτιμες για την αναβάθμισή σας από καταναλωτικά δημιουργήματα, σε δημιουργικά πρόσωπα, τα οποία θα είναι σε θέση να αποδεχθούν και να δημιουργήσουν το νέο άνθρωπο της Αναστάσεως εκ νεκρών.